• TCBL Partnership Cleviria

Cleviria convinces “Europe” with Thela

Cleviria has been selected as partner of TCBL European project.  

TCBL – Textile & Clothing Business Labs is project for textile and clothing funded by the European Commission with Horizon 2020 program.
Prato Municipality is first in line in this partnership which includes 15 more organizations coming from 8 different Country, among those there are T&C research centers, universities, business incubators and associations.

The project officially started on 1 July 2015 and will last until 30 June 2019, it’s born from the need to remedy this crisis period of European T&C. It aims to transform and strengthen textile and clothing industry with the purpose of bringing back to Europe 5% of production capacity by 2025.

In addition to the ambitious objective of the project, new organizational models and new eco-sustainable processes will be developed through the introduction of “business laboratories” where institutions, associations and companies can experience the implications of those innovations, without the entrepreneurial direct risk burden.

New supply chain organizational models which link textile companies to the clothing ones, will be evaluated, innovative models of processes organization and management in different product sectors will be tested to increase the spreading of cross-sectoral best practices.

«With these assumptions – says Jesse Marsh, TCBL coordinator – Cleviria will participate as Project Partner, with the diffusione of the platform Thela among TCBL’s associated companies, to built a catchment area and experiment new approaches of values sharing, to “certify” sustainable practices and behaviors and to nimbly create value chains.»
«We are proud and motivated to be partner of a project with such ambitious objective for Europe and not only for our country, we’ll give all our contribution, not just as Thela provider but also as cross-sectoral projects and causes for reflection bearer, remembering that “Made in Italy” is not only Fashion but also Food and craftsmanship and origin», commented Corrado de Castro Marketing Manager Cleviria.

By |Marzo 20th, 2017|Blog@en|0 Comments
  • TCBL Partnership Cleviria

Cleviria convince l’«Europa» con Thela

Cleviria selezionata come partner del progetto Europeo TCBL

TCBL – Textile & Clothing Business Labs è un progetto sul tessile e abbigliamento finanziato dalla Commissione Europea con il programma Horizon 2020.
Il Comune di Prato è il capofila di questo partenariato che comprende altre 15 organizzazioni provenienti da 8 Stati tra cui centri di ricerca sul T&A, università, incubatori aziendali e associazioni d’impresa.

Il progetto che ha preso ufficialmente avvio il 1° luglio 2015 e durerà fino al 30 giugno 2019, nasce dall’esigenza di porre rimedio al momento di crisi profonda del T&A Europeo e mira a trasformare e rafforzare l’industria del tessile e dell’abbigliamento con l’obiettivo di riportare il 5% della capacità produttiva in Europa entro il 2025.

Oltre all’ambizioso obiettivo del progetto, saranno sviluppati nuovi modelli organizzativi e nuovi processi eco-sostenibili attraverso l’introduzione di “laboratori di business” dove le implicazioni delle spinte innovative possano essere liberamente sperimentate dalle istituzioni, dalle associazioni e dalle imprese senza aggravio del rischio imprenditoriale diretto.
Saranno valutati modelli di organizzazione della filiera che legano le aziende del tessile a quelle dell’abbigliamento e saranno inoltre testati modelli innovativi di organizzazione e di gestione di processi su diversi settori merceologici, in modo da incrementare la diffusione delle best practice cross settoriali.

«Con tali presupposti – afferma Jesse Marsh coordinatore di TCBL – Cleviria parteciperà come Partner di progetto, con la diffusione della piattaforma Thela alle imprese associate TCBL, per costituire un bacino d’utenza per la sperimentazione di nuovi approcci alla condivisione di valori, alla “certificazione” di prassi e comportamenti sostenibili nonché alla formazione agile di catene di valore.»
«Siamo orgogliosi e motivati nell’essere diventati partner di un progetto che ha obiettivi tanto ambiziosi non solo per il nostro paese ma per l’Europa, cercheremo di dare tutto il nostro contributo non solo come provider di Thela ma anche portando spunti di riflessione e progetti cross settoriali ricordando che il “Made in Italy” non è solo Moda ma anche Food ed in generale artigianalità e provenienza», così commenta Corrado de Castro Marketing Manager di Cleviria. 

By |Marzo 13th, 2017|News ed Eventi|0 Comments